Kada bismo mogli predvidjeti kako će se iskustvo maloprodaje promijeniti kroz desetljeće – kako bi izgledale te promjene?
Vjerujemo da će se maloprodaja drastično promijeniti u sljedećih 12 mjeseci. U ovom blogu raspravljat ćemo o svojim idejama na temu.
Obzirom na izrazito zahtjevnu 2020. godinu, jesmo li ikada mogli predvidjeti kako će recentne promjene i ograničenja naših svakodnevnih navika utjecati na način kako kupujemo? Trgovci su se morali prilagoditi kako bi preživjeli, ali što nam donosi budućnost?
S novom tehnologijom koja je dostupna i/ili u razvoju, hoće li se iskustvo kupovine zauvijek promijeniti?
Mi smatramo da hoće. Bez sumnje, doći će vrijeme kada će se sve tvrtke morati prilagoditi novim tehnološkim alatima. Posljedično, potrošačevo iskustvo postat će ključni dio uspjeha… ali kako to izgleda?
Vjerujemo da ćemo vidjeti manje prodajne prostore i trgovine, ali sa više tehnologije unutar istih. Primjer za to mogao bi biti pristup velikim online skladištima i pametnim ogledalima koja bi vam omogućila da virtualno isprobate odjeću prije kupnje. Također možemo vidjeti kako manja poduzeća postaju personalizirana za svoje posjetitelje putem ploča za digitalne poruke i integracije mobilnih telefona.
Iako zvuči pomalo kao Blade Runner… ova tehnologija je već dostupna i, obzirom na nedavnu krizu, postoji mnogo toga što bi moglo utjecati na budućnost maloprodaje.
Hoće li se takva tehnologija i dalje razvijati te naknadno postati ‘norma’ za iskustvo kupovine?
U nedavno objavljenom članku Forbsa, Melissa Gonzales, osnivačica Lion’esque Group i strateg za maloprodaju, navela je da će kupovina postati više događaj nego obveza. Predviđa da će poduzeća i dalje trebati fizičku prisutnost, ali ne u obimu kao što trenutno vidimo. Tvrtke će unaprijediti svoj prostor i biti usmjerene na to da kupci mogu osjetiti i „doživjeti“ njihove proizvode.
Također savjetuje da će tzv. Dropshipping kupovina postati preferirani koncept maloprodaje, gdje se u trgovinama drže manje količine zaliha, a kupac može pregledati, naručiti i kupiti puno veći raspon proizvoda putem interneta. To može uključivati i zaslone osjetljive na dodir u cijeloj trgovini, setove za virtualnu stvarnost, integraciju mobilnih telefona i uređaja za naplatu.
Početkom 2020. Deloitte je težnju više potkrijepio emocionalno povišenim iskustvom kupovine, savjetujući da „Kupci očekuju jedinstvena iskustva, kako u trgovini, tako i na mreži. Bilo da se radi o uređenim tržnicama, povezanim prostorima ili digitalnim putovanjima, kupci žele imati emocionalnu vezu sa svojim iskustvom kupovine. “
Povećava se i izravna prodaja kupcu (D2C), gdje brendovi uklanjaju potrebu za trećim trgovcima, veletrgovcima ili posrednicima. Prednost ovog pristupa znači da marke zadržavaju kontrolu nad svojim proizvodima, načinom isporuke, ali i samom cijenom.
Manji brendovi, koji se oslanjaju na veće trgovine i trgovce na malo da bi plasirali svoje proizvode, mogli bi se kratkoročno mučiti. D2C će im omogućiti da ulažu u način na koji se prema kupcima postupa direktno na izvoru i ispunjava očekivanja kupaca. Ovom će se metodom dugoročno isplatiti dividenda, posebno ako je iskustvo kupnje besprijekorno. Tu bismo mogli vidjeti više ideja o tzv. pop up trgovinama, kako u fizičkim tako i u digitalnim opcijama.
Smatramo li da će novo iskustvo kupovine biti nešto što će oponašati buduće scenarije?
Slično onima prikazanim u Altered Carbon; gdje hologrami za oglašavanje dopiru do horizonta – vjerojatno još ne. Tehnologija je već tu, ali u manjem opsegu.
Hoće li iskustvo kupovine postati personalizirano za pojedinca?
Vjerujemo da hoće, da! To bi moglo doći s apetitom trgovine da postane manja, ali kompaktnija sa više interaktivnog iskustva.
Vjerujemo i da će budućnost maloprodaje postati socijalni događaj. Shopping centri će u suradnji s maloprodajnim dućanima gotovo stvoriti dan samo za vas, kako biste imali što raditi cijeli dan u njihovim centrima! Zvuči uzbudljivo, zar ne?
Pružajući vam trgovine koje možete posjetiti, ideje za pauzu za kavu, ponude za ručak i večeru … sve sadržane u samom centru upravo s ciljem zadržavanja kupaca na jednom mjestu!
U svakom slučaju, u digitalnom će se prostoru postići veliki koraci naprijed. Digitalna plaćanja, personalizacija putem sveobuhvatnog iskustva kupnje, NFC marketing i oglašavanje na mobitelima, sve će to biti dio „novog“ iskustva kupovine u budućnosti … budućnosti maloprodaje.